Mijn Keurmerk voor freelancers in de zorg

Roeland van Oorschot

Mijn Keurmerk voor freelancers in de zorg

Deze week voeren medewerkers van 55 ziekenhuizen door heel Nederland actie. De werkdruk is te hoog en daardoor is er te weinig tijd beschikbaar voor de gewenste zorg aan de patiënten. De laatste jaren nemen de administratieve lasten steeds verder toe.

Mijnkeurmerk, is onderdeel van KIWA. Wij zijn volledig onafhankelijk en brengen met een zeer betrokken team de lasten voor zelfstandigen in de zorg omlaag en maken kwaliteit inzichtelijk. Hiervoor moeten de zelfstandigen zich registreren bij mijnkeurmerk.nl.

Wij bieden zelfstandigen in de zorg een eigen digitaal dossier. Een zorgorganisatie kan zien dat zelfstandigen voldoen aan de wettelijke eisen (Wkkgz) en de eisen die gesteld zijn aan het zelfstandig ondernemerschap.

Doordat de zelfstandige professional niet meer bij iedere opdracht alle vereiste documenten hoeft te tonen of toe te sturen gaan hun administratieve lasten omlaag.

Steeds meer zorgorganisaties maken inmiddels gebruik van mijnkeurmerk.nl.  Hierdoor ontstaan ook steeds meer samenwerkingsverbanden met ons.

Mooi voorbeeld is de samenwerking met JellowZorg. Actief om zorgorganisaties direct aan te laten sluiten op hun slimme database.  Ook de zelfstandigen bedienen zij op een eigentijdse wijze door hen opdrachten in de zorg aan te bieden zonder dat zij marges hoeven af te dragen. Jellowzorg promoot actief dat de zelfstandigen in het bezit moeten zijn van mijnkeurmerk.  Doel is dat zorgorganisaties erop moeten kunnen vertrouwen dat zelfstandigen bij een opdracht altijd voldoen aan wet- en regelgeving.

Het is goed om te merken dat steeds meer zelfstandigen het belang van mijnkeurmerk inzien. Inmiddels zijn er al duizenden zelfstandigen aangesloten en dit aantal groeit steeds verder.  Ondanks het feit dat men even druk kan zijn met het toevoegen/uploaden van documenten aan hun eigen digitale dossier (inmiddels kan de zzp’er het ook door onze helpdesk laten doen), realiseert de zelfstandige dat zij deze handelingen maar één keer hoeven te verrichten. Zorgorganisaties kunnen zien of een zzp’er voldoet aan de gestelde eisen.

De medewerkers die op onze helpdesk vol enthousiasme werken krijgen regelmatig complimenten over de snelle en correcte afhandeling van de diverse vragen. Ook binnenkomende mail wordt binnen twee werkdagen afgehandeld. Aan het begin van de dag nemen de medewerkers van de helpdesk met elkaar door wat die dag prioriteit heeft. Het woord “klant” staat bij ons hoog in het vaandel. Iedereen is echt betrokken om uiteindelijk de zelfstandige zorgprofessionals en de zorgorganisaties hierin bij te staan met het eindelijke doel de zorg beter te maken.

Het is mijn wens dat komende periode steeds meer zelfstandige zorgprofessionals zich bij ons gaan aansluiten en de zorgorganisaties gebruik maken van zzp’ers die Mijn Keurmerk bezitten. Wij gaan dan echt van “MijnKeurmerk” naar “OnsKeurmerk”.

Roeland van Oorschot - Manager Kiwa/mijnkeurmerk.nl

 

Ben je geinspireerd geraakt?

Neem dan eens een kijkje op mijnkeurmerk.nl 

 

 

 

Tags:
Deel dit bericht
Misschien vind je dit ook interessant?

Hedendaagse kijk op de inzet van zorgprofessionals

Ik vind het altijd een uitje. Een dagje klussen in een privékliniek is hard werken, maar zo voelt het gek genoeg niet. De sfeer is anders, de patiënten zijn anders en de werkhouding van collega’s is vaak anders. Geen koffie om 10.00 uur, geen probleem. Doorwerken tot het programma klaar is, geen probleem. Na afloop met elkaar een pizza eten in de tuin met een biertje, zeker geen probleem!

Hoeveel freelancers zijn er in Nederland?

Eind 2019 zijn er 1.093.000 zzp’ers in Nederland (CBS). Dat betekent een totale groei van 68.312,5% ten opzichte van 1988. Ruim 30 jaar geleden, nadat de eerste ‘zzp’er’ geregistreerd werd toen de belastingdienst deze term introduceerde. Een behoorlijke groei! Hoe is deze groei tot stand gekomen en wat is er ondertussen allemaal gebeurd in het land van de zelfstandige ondernemers? Dat lees je in deze blog.

Als je onze site gebruikt, krijg je cookies van ons. Meer lezen over ons cookiebeleid.